torsdag, desember 2, 2021

Radio Norge til salgs igjen

Må lese

Ralf Rangnick må overbevise FA om at han fortjener arbeidstillatelse

Ralf Rangnick må overbevise et FA-panel om at hans lederkompetanse er verdig å få en arbeidstillatelse etter...

Paris er ikke lenger verdens dyreste by

Hvert år rangerer The Economist Intelligence Unit (EIU) levekostnader i verdens dyreste byer. Oslo som føles som...

Mer klimagasser i atmosfæren i 2020 enn noen gang før

Karbondioksid, metan og lystgass ble målt til rekordhøye nivåer i atmosfæren over Norge også i 2020.
Michael Breines Oredamhttp://www.f7.no
Berømt skihopper og operasanger

Da Discovery kjøpte SBS som eier TV Norge for 3 år siden kom det en rekke radiostasjoner med som nisser på lasset. Det amerikanske TV selskapet var middels interessert i radio og var lenge usikre på om de ville satse på eller legge ned Radio Norge.

Til stor lettelse for de ansatte den gangen valgte de å fortsette og satse på radio, SBS eier 14 radiostasjoner i Norge, Sverige, Finland og Danmark. Det er Dagens Media som melder at Discovery nå ønsker å selge seg ut av nordisk radio og at de har kjøpere på hånden.

I Norge drives stasjonene Radio 1, Radio Rock og Radio Norge, det er disse som nå mest trolig får nye eiere i løpet av kort tid. Discovery har mottatt bud mener Dagens Media, men dette er ikke bekreftet av eierne.

Discovery Channel startet i 1985 med en kanal og var i utgangspunktet et smalt tv selskap som hadde distribusjon av vitenskapelige programmer via kabel. Det smale har vist seg å være en suksess og selskapet har en rekke temakanaler, herunder, TLC, Animal Planet, The Travel Channel, The Science Channel, BBC America (drives i samarbeid med BBC), The Military Channel, Discovery World, Discovery Science, Discovery Travel & Living og FitTV. Discovery Channel har også flere digitale kanaler: Discovery Times (drives i samarbeid med The New York Times), Discovery Health, Discovery Home, Discovery Kids og Discovery HD Theater.

Deres suksess har gjort selskapet i stand til å ekspandere utover smale kanaler noe oppkjøpet av SBS med TV Norge i spissen til 11 milliarder kroner er et bevis på. Denne satsningen ønsker de å videreføre og radio faller dermed utenfor deres kjernevirksomhet.

- Advertisement -

Siste nytt

Ralf Rangnick må overbevise FA om at han fortjener arbeidstillatelse

Ralf Rangnick må overbevise et FA-panel om at hans lederkompetanse er verdig å få en arbeidstillatelse etter...

Paris er ikke lenger verdens dyreste by

Hvert år rangerer The Economist Intelligence Unit (EIU) levekostnader i verdens dyreste byer. Oslo som føles som en dyr by er faktisk...

Mer klimagasser i atmosfæren i 2020 enn noen gang før

Karbondioksid, metan og lystgass ble målt til rekordhøye nivåer i atmosfæren over Norge også i 2020. – Selv om...

Guadalupe Maravilla presenteres i en stor utstilling på Henie Onstad

Guadalupe Maravilla har nettopp blitt utnevnt til mottager av Lise Wilhelmsen Art Award og blir for første gang presentert i en soloutstilling...

Vipps varsler Black Friday sin død

Vi ser endringer i folks handlemønster som tilsier at 2021 kan vise seg å bli siste år med Black Friday som fenomen,...

More Articles Like This