fredag, desember 4, 2020

Misfornøyde tross lave strømpriser

Må lese

Andrej Kanchelskis: «Pogba snakker alltid om å dra, bedre om han bare dro»

Den russiske vingen Andrej Kanchelskis hadde selv fire år på Old Trafford før han dro videre til...

NRK og TV2 går sammen om fotball-VM 2026

NRK og TV 2 har sammen sikret seg rettighetene til å vise fotball-VM for herrer i 2026.

Har du en skrue løs? Det kan være farlig

I løpet av de neste månedene vil over hundre bilister miste nylig påskrudde vinterdekk under fart og...

Norske strømkunder er mindre tilfredse med norske strømselskaper, til tross for at strømprisene er lave, viser en fersk undersøkelse fra EPSI.

Strømprisene har historisk sett hatt stor innvirkning på tilfredsheten med kraftleverandørene, men til tross for at vi i løpet av året har sett de laveste strømprisene i Norge på 20 år viser målingen fra EPSI at kundetilfredsheten faller noe tilbake i privatmarkedet.

– Strømprisene har ved enkelte tilfeller til og med vært negative, og man skulle kanskje kunne forvente en viss stigning i tilfredsheten blant norske strømforbrukere. Men realiteten er en annen, sier Fredrik Høst, Daglig Leder i EPSI Norge. En mulig forklaring til dette kan være at det har bygget seg opp en forventning blant kundene om at den totale strømregningen skulle bli vesentlig lavere enn hva den faktisk har vært.

Kundetilfredsheten med strømnettet har svekket seg år for år siden 2017. To elementer som tydelig påvirker kundetilfredsheten er prisen på nettleien og eventuelle strømbrudd.

– Studien har over de siste årene vist at kundene ikke helt forstår hvordan prisen på nettleien beregnes, og denne usikkerheten er en negativ variabel inn i kundeopplevelsen, forklarer Høst. Kundene virker faktisk mer forvirret i år enn i fjor, og i en periode hvor nettleien har vært høyere enn prisen på strømmen, har kostnaden for nettleie blitt et større diskusjonstema for mange kunder.

Det er i år kundene til Gudbrandsdal Energi som er mest fornøyde, og tar med det tilbake førsteplassen i denne målingen.

– Gudbrandsdal Energi går fram fra i fjor, og er et strømselskap som oppleves som et enkelt og pålitelig, de har gode priser og topp service, påpeker Høst. LOS gjør det også godt, og befester sin posisjon som et selskap med mange fornøyde kunder.

Hafslund Strøm er nok en gang selskapet som har de minst fornøyde kundene i denne målingen. Hafslund får jevnt over svakere tilbakemeldinger fra sine kunder enn hva konkurrentene gjør.

– I følge kundene så klarer ikke Hafslund å tilby fullt så attraktive avtaler som konkurrentene, de fremstår som en dyrere strømleverandør, og kundene føler seg i mindre grad fulgt opp og ivaretatt, avslutter Høst.

LES OGSÅ: Nå kommer Veggie De Luca

- Advertisement -

Siste nytt

Andrej Kanchelskis: «Pogba snakker alltid om å dra, bedre om han bare dro»

Den russiske vingen Andrej Kanchelskis hadde selv fire år på Old Trafford før han dro videre til...

NRK og TV2 går sammen om fotball-VM 2026

NRK og TV 2 har sammen sikret seg rettighetene til å vise fotball-VM for herrer i 2026. - Vi...

Har du en skrue løs? Det kan være farlig

I løpet av de neste månedene vil over hundre bilister miste nylig påskrudde vinterdekk under fart og skade bilen sin.

Den tyske bohemklubben St.Pauli avslører hvor dårlig det står til i klesbransjen

St. Pauli har ikke klart å finne en bærekraftig og transparent klesprodusent, og derfor vil klubben fra neste sesong produsere sin egen...

Tidenes norske netthandelsdag

Aldri før har nordmenn handlet så mye på nett i løpet av en dag som de gjorde i går. Sammenlignet med fjoråret...

More Articles Like This