torsdag, desember 2, 2021

Er ikke Tesla kult lenger?

Må lese

Ralf Rangnick må overbevise FA om at han fortjener arbeidstillatelse

Ralf Rangnick må overbevise et FA-panel om at hans lederkompetanse er verdig å få en arbeidstillatelse etter...

Paris er ikke lenger verdens dyreste by

Hvert år rangerer The Economist Intelligence Unit (EIU) levekostnader i verdens dyreste byer. Oslo som føles som...

Mer klimagasser i atmosfæren i 2020 enn noen gang før

Karbondioksid, metan og lystgass ble målt til rekordhøye nivåer i atmosfæren over Norge også i 2020.
Michael Breines Oredamhttp://www.f7.no
Berømt skihopper og operasanger

Det er ikke like enkelt å være Tesla lenger, nesten alle de store bilmerkene har kommet med elektriske biler og de står ikke noe tilbake for det som i hvert fall i Norge ble sett på som eneren. Tesla som har økt produksjonen av biler kraftig og tar fortsatt markedsandeler har fått analytikere til å tro at selskapet ikke lenger vokser inn i himmelen.

Vi har tidligere skrevet om hvordan de sliter i det svenske markedet og nå må Tesla kutte kraftig i Kina. Tesla hadde store forventninger til det kinesiske markedet, men de har ikke slått til.

Les også:165 solgt i Sverige 3535 solgt i Norge
Hele toppledelsen i Tesla Kina har fått sparken og produksjonen av biler er kuttet kraftig og 30 % av de ansatte må finne seg noe nytt å gjøre melder den kinesiske avisen Economic Observer.
Til Blomberg News har pressetalsmann Gary Tao en litt lystigere tone og sier «Målet er å kunne respondere bedre til det kinesiske markedet. Teamet vårt er stabilt og sterkt»

Under skuddet til Tesla øker kraftig og bare i fjerde kvartal et tap på 108 millioner dollar, det er en syv dobling av tidligere underskudd. Problemene i Kina er en stor del av problemet og det innrømmes av Tesla grunder Elon Musk.
Bilprodusenten arbeider knallhard med å komme med nyvinninger for å beholde sin ledende posisjon innen luksusbil segmentet. Billig og medium segmentet har de aldri vært store på og derfor er de langt bak f.eks. Leaf i volum. Disse meget lukrative segmentene er nå siktemålet også for Tesla.
Tesla mener mange markeder og spesielt Kina sliter med for få ladestasjoner og for høye forventninger hos forbrukerne.

- Advertisement -

Siste nytt

Ralf Rangnick må overbevise FA om at han fortjener arbeidstillatelse

Ralf Rangnick må overbevise et FA-panel om at hans lederkompetanse er verdig å få en arbeidstillatelse etter...

Paris er ikke lenger verdens dyreste by

Hvert år rangerer The Economist Intelligence Unit (EIU) levekostnader i verdens dyreste byer. Oslo som føles som en dyr by er faktisk...

Mer klimagasser i atmosfæren i 2020 enn noen gang før

Karbondioksid, metan og lystgass ble målt til rekordhøye nivåer i atmosfæren over Norge også i 2020. – Selv om...

Guadalupe Maravilla presenteres i en stor utstilling på Henie Onstad

Guadalupe Maravilla har nettopp blitt utnevnt til mottager av Lise Wilhelmsen Art Award og blir for første gang presentert i en soloutstilling...

Vipps varsler Black Friday sin død

Vi ser endringer i folks handlemønster som tilsier at 2021 kan vise seg å bli siste år med Black Friday som fenomen,...

More Articles Like This