søndag, desember 5, 2021

20 prosent lavere priser på det du vet

Må lese

Motemagasinet Elle dropper pels

Det franske motemagasinet Elle ble startet i 1945 for å bringe litt glamour inn i et krigsherjet...

Ralf Rangnick må overbevise FA om at han fortjener arbeidstillatelse

Ralf Rangnick må overbevise et FA-panel om at hans lederkompetanse er verdig å få en arbeidstillatelse etter...

Paris er ikke lenger verdens dyreste by

Hvert år rangerer The Economist Intelligence Unit (EIU) levekostnader i verdens dyreste byer. Oslo som føles som...
Michael Breines Oredamhttp://www.f7.no
Berømt skihopper og operasanger

Det er som kjent ikke lov til å markedsføre alkohol i Norge. Det er nemlig slik at reklamens makt er så enorm, spesielt alkoholreklame at vi alle blir alkoholikere bare vi ser en avisannonse for øl eller andre rusmidler. Det er bare å se når vi nordmenn reiser til f.eks. Spania hvor alkoholreklame er lov hvor mye mer vi drikker da.

Nå som Stena Line har lyst til å fortelle alle at de har lave priser på nettopp alkohol tror vi finner de nye veier de kan gå.

Med teksten 20 prosent lavere priser på «det du vet» skjønner alle, foruten myndighetene håper Stena Line at det dreiser seg om sprit.

Det er forskjell på å ha rett og få rett, dette er en kampanje som er på kanten, men de kan f.eks. ha billige boller i kafeen eller kondomer i automatene og hjemme seg bak at det var nettopp det de tenkte på. Det vet du jo.

Og Jaggu meg var det også det Stena Line bruker som svar, Vi nevner ikke at dette omhandler alkohol. Vi selger også andre varer, sier informasjonssjef Jesper Waltersson og forteller videre til Nettavisen at dette har vært innom deres Jurister.stena

Organisasjonen Actis vil sammen med Frelsesarmeen og Blå Kors vurdere om de skal rapportere reklamen til Helsedirektoratet.

Rederiet kjenner seg ikke igjen i kritikken. Selskapet forteller at dette er et morsomt påfunn som skal fortelle de reisende om lavere priser ombord. «Vi nevner ikke at dette omhandler alkohol. Vi selger også andre varer», sier informasjonssjef Jesper Waltersson.

Stena line har ingen planer om å ta vekk kampanjen mitt i. Helsedirektoratet har fått flere henvendelser uten å ha konkludert enda.

- Advertisement -

Siste nytt

Motemagasinet Elle dropper pels

Det franske motemagasinet Elle ble startet i 1945 for å bringe litt glamour inn i et krigsherjet...

Ralf Rangnick må overbevise FA om at han fortjener arbeidstillatelse

Ralf Rangnick må overbevise et FA-panel om at hans lederkompetanse er verdig å få en arbeidstillatelse etter å ha godtatt å ta...

Paris er ikke lenger verdens dyreste by

Hvert år rangerer The Economist Intelligence Unit (EIU) levekostnader i verdens dyreste byer. Oslo som føles som en dyr by er faktisk...

Mer klimagasser i atmosfæren i 2020 enn noen gang før

Karbondioksid, metan og lystgass ble målt til rekordhøye nivåer i atmosfæren over Norge også i 2020. – Selv om...

Guadalupe Maravilla presenteres i en stor utstilling på Henie Onstad

Guadalupe Maravilla har nettopp blitt utnevnt til mottager av Lise Wilhelmsen Art Award og blir for første gang presentert i en soloutstilling...

More Articles Like This