onsdag, mai 5, 2021

20 prosent lavere priser på det du vet

Må lese

Tor Olav Trøim henter skitne penger fra verdens største rasshøl!

Det jeg trodde ikke var mulig har nå skjedd, en norsk forretningsmann Tor Olav Trøim har funnet...

Real Madrid-spiller kun timer unna fra å miste Champions League semifinalen

Brasilianeren Marcelo har vært med på å vinne alt for Real Madrid. Som 32-åring begynner det å...

Historien om vibratoren

Vibratoren er slett ikke en nykommer på markedet for sexleketøy. Historien går faktisk helt tilbake til middelalderen,...
Michael Breines Oredamhttp://www.f7.no
Berømt skihopper og operasanger

Det er som kjent ikke lov til å markedsføre alkohol i Norge. Det er nemlig slik at reklamens makt er så enorm, spesielt alkoholreklame at vi alle blir alkoholikere bare vi ser en avisannonse for øl eller andre rusmidler. Det er bare å se når vi nordmenn reiser til f.eks. Spania hvor alkoholreklame er lov hvor mye mer vi drikker da.

Nå som Stena Line har lyst til å fortelle alle at de har lave priser på nettopp alkohol tror vi finner de nye veier de kan gå.

Med teksten 20 prosent lavere priser på «det du vet» skjønner alle, foruten myndighetene håper Stena Line at det dreiser seg om sprit.

Det er forskjell på å ha rett og få rett, dette er en kampanje som er på kanten, men de kan f.eks. ha billige boller i kafeen eller kondomer i automatene og hjemme seg bak at det var nettopp det de tenkte på. Det vet du jo.

Og Jaggu meg var det også det Stena Line bruker som svar, Vi nevner ikke at dette omhandler alkohol. Vi selger også andre varer, sier informasjonssjef Jesper Waltersson og forteller videre til Nettavisen at dette har vært innom deres Jurister.stena

Organisasjonen Actis vil sammen med Frelsesarmeen og Blå Kors vurdere om de skal rapportere reklamen til Helsedirektoratet.

Rederiet kjenner seg ikke igjen i kritikken. Selskapet forteller at dette er et morsomt påfunn som skal fortelle de reisende om lavere priser ombord. «Vi nevner ikke at dette omhandler alkohol. Vi selger også andre varer», sier informasjonssjef Jesper Waltersson.

Stena line har ingen planer om å ta vekk kampanjen mitt i. Helsedirektoratet har fått flere henvendelser uten å ha konkludert enda.

- Advertisement -

Siste nytt

Tor Olav Trøim henter skitne penger fra verdens største rasshøl!

Det jeg trodde ikke var mulig har nå skjedd, en norsk forretningsmann Tor Olav Trøim har funnet...

Real Madrid-spiller kun timer unna fra å miste Champions League semifinalen

Brasilianeren Marcelo har vært med på å vinne alt for Real Madrid. Som 32-åring begynner det å nærme seg at han erstattes...

Historien om vibratoren

Vibratoren er slett ikke en nykommer på markedet for sexleketøy. Historien går faktisk helt tilbake til middelalderen, lenge før verden åpnet øynene...

Flere kjøper klokker til over hundre tusen kroner

Det er åpenbart en del nordmenn som har mye penger. Gjensidige har registrert en kraftig økning i forsikring av dyre klokker i...

Medietilsynet vil aksjonere mot flere TV-kanaler

Tilsynet har nå lov til å bestemme hvilke reklamer du skal få se på TV-kanalene. De mener kanaler som FEM og Eurosport...

More Articles Like This