Urban blir Junkyard

0
65

Junkyard, Nordens største online aktør innen streetwear, slås sammen med Varners Urban og lanseres som butikkonsept i hele Norge. Målsetningen er å lage en sømløs kundeopplevelse mellom fysisk butikk og e-handel.

Junkyard startet i 2002 som en liten skatebutikk i Trollhättan i Sverige, og har gjennom årene vokst til Nordens største aktør innen streetwear. I Norge har Junkyard vært en nettbutikk siden 2009, og nå lanseres butikker over hele landet i forbindelse med fusjonen med Urban.

Les: Martin Ødegaard returnerer til Real Madrid først når Zinedine Zidane er borte

Det er 26 Urban-butikker som blir Junkyard-butikker med fokus på omni og digitale skjermer med innhold og inntrykk fra nettbutikken. Lanseringen sammenfaller med åpningen av butikken på Karl Johan, som får et helt nytt interiørdesign-konsept. Ytterligere to butikker får helt ny innredning når de åpner i mars og april, og i de resterende vil det være mindre justeringer sier Jonas Moberg, Brand Director i Junkyard.

Urbans butikker er godt etablerte med engasjert og kunnskapsrikt personale, og når Junkyard nå bidrar med sitt store utvalg og lange erfaring med e-handel, er målsetningen å utvikle og styrke forholdet til kundene. Med kunden i fokus er hensikten å både inspirere og bli inspirert, og fortsette å utvikle shopping-opplevelsen basert på kundenes behov og ønsker med de mulighetene full omni-kanal gir.

Les på Engelske Klubber: Fulham marerittet over for Stefan Johansen

Skate og snow ligger nære hjertet til Junkyard, og vil være en viktig del av konseptet. Gjennom å være representert i de aktive miljøene skal Junkyard fortsette å skape langsiktige relasjoner med utøvere, artister og profiler innen skate og snow også i fremtiden.

Ikke alle Junkyards varer kan vises i butikkene, men vi vil presentere et kuratert utvalg av det beste innen streetwear og utvikle konseptet basert på det, sier Jonas Moberg.

Junkyard har et bredt sortiment som inkluderer hundrevis av kjente merkevarer. Utvalget i butikk vil speile det beste av det som finns i nettbutikken med merker som Nike, adidas, New Balance, Vans og The North Face, men også med spennende nyheter som Carhartt, Dickies, Butter Goods, Trasher og Polar. På Junkyard finns også egne brands som i de senere år har hatt stor suksess på det europeiske markedet, og som i kombinasjon med de eksterne varemerkene vil gi butikkskundene et unikt sortiment å velge i.

Les på Popidol: Jim Carrey er fantastisk

I begynnelsen av mars åpner dørene til butikkene opp, og vi på Junkyard gleder oss veldig til å treffe kundene, men med den pågående pandemien blir det en nedtonet og annerledes butikks lansering.

Vi regner med at verden med tiden kommer tilbake til en slags normal tilstand, hvor det blir trygt for mennesker å omgås hverandre igjen. Frem til det kommer vi ikke til å legge opp til store ansamlinger i butikk, men minner heller om at kundene gjerne får handle hos oss i nettbutikken – hvor vi alltid er åpne og har business as usual, avslutter Jonas Moberg.

Du kan lese mer om Junkyard på junkyard.no.

tabola

No posts to display