onsdag, mai 5, 2021

Uno Life kryper til korset ?

Må lese

Tor Olav Trøim henter skitne penger fra verdens største rasshøl!

Det jeg trodde ikke var mulig har nå skjedd, en norsk forretningsmann Tor Olav Trøim har funnet...

Real Madrid-spiller kun timer unna fra å miste Champions League semifinalen

Brasilianeren Marcelo har vært med på å vinne alt for Real Madrid. Som 32-åring begynner det å...

Historien om vibratoren

Vibratoren er slett ikke en nykommer på markedet for sexleketøy. Historien går faktisk helt tilbake til middelalderen,...
Michael Breines Oredamhttp://www.f7.no
Berømt skihopper og operasanger

Etter ekstreme mengder med klager fra kunder som mener de ikke har bestilt eller har bestilt noe som var mye billigere enn det som kom på fakturaen har nå selskapet bestemt seg for å stanse purringer. Men gleden er kortvarig, den gjelder bare frem til mandag ?. Etter at selskapet hadde møte med Forbrukerombudet på fredag har de bestemt at de ikke skal purre før de er enige om et videre løp med Forbrukerombudet på mandag.

Hvis ikke dette er en gladnyhet så vet ikke jeg. Ingen purringer fra telemarketingselskapet på hele lørdag og hele søndag og er vi heldige kanskje også hele mandag.

F7 har tidligere skrevet om selskapet og at de i juli fikk bot fra Forbrukerombudet på 300 000 til selskapet og 100 000 til bakmennene. Selskapet har fått over 2000 klager og har ikke gjort vesentlige endringer på praksis. Uno Life presiserer at selv om de nå stanser purringer i helgen betyr ikke det at de frafaller kravene.

Den vanligste klagen er i forbindelse med en prøvepakke på 79 kroner som i mange tilfeller har blitt til en faktura på 1500 kroner.

Det enorme talet på forbrukarar som er kontakta av Uno Life og føler seg lurte, gjer naturlegvis saka ekstra alvorleg. Det skal ikkje vere rom for å opptre på denne måten overfor norske forbrukarar, og vi håpar grepa vi no gjer, fører til at det blir slutt på det lovstridige telefonsalet til Uno Life, sier forbrukerombud Gry Nergård.

Fremgangsmåten har vært enkel, de lokker med en premie etter en påstått deltagelse i en konkurranse, og i de fleste tilfeller har deretter forbrukerne følt seg lurt inn i dyre abonnementer det har vært vanskelig å stoppe.

– Vi vil oppmode forbrukarane til å vere skeptiske dersom nokon ringjer og lokkar med tilbod om prøvepakkar og premiar. Forretningsmodellen til slike selskap er ofte å sko seg på at folk er høflege eller ukritiske. Den store klagebunken vår på Uno Life syner tydeleg at forbrukarane sparer seg mykje bry ved å takke nei, avslutter Nergård.

 

Les om saken på Forbrukerombudet sine sider

- Advertisement -

Siste nytt

Tor Olav Trøim henter skitne penger fra verdens største rasshøl!

Det jeg trodde ikke var mulig har nå skjedd, en norsk forretningsmann Tor Olav Trøim har funnet...

Real Madrid-spiller kun timer unna fra å miste Champions League semifinalen

Brasilianeren Marcelo har vært med på å vinne alt for Real Madrid. Som 32-åring begynner det å nærme seg at han erstattes...

Historien om vibratoren

Vibratoren er slett ikke en nykommer på markedet for sexleketøy. Historien går faktisk helt tilbake til middelalderen, lenge før verden åpnet øynene...

Flere kjøper klokker til over hundre tusen kroner

Det er åpenbart en del nordmenn som har mye penger. Gjensidige har registrert en kraftig økning i forsikring av dyre klokker i...

Medietilsynet vil aksjonere mot flere TV-kanaler

Tilsynet har nå lov til å bestemme hvilke reklamer du skal få se på TV-kanalene. De mener kanaler som FEM og Eurosport...

More Articles Like This