søndag, desember 5, 2021

Uno Life kryper til korset ?

Må lese

Motemagasinet Elle dropper pels

Det franske motemagasinet Elle ble startet i 1945 for å bringe litt glamour inn i et krigsherjet...

Ralf Rangnick må overbevise FA om at han fortjener arbeidstillatelse

Ralf Rangnick må overbevise et FA-panel om at hans lederkompetanse er verdig å få en arbeidstillatelse etter...

Paris er ikke lenger verdens dyreste by

Hvert år rangerer The Economist Intelligence Unit (EIU) levekostnader i verdens dyreste byer. Oslo som føles som...
Michael Breines Oredamhttp://www.f7.no
Berømt skihopper og operasanger

Etter ekstreme mengder med klager fra kunder som mener de ikke har bestilt eller har bestilt noe som var mye billigere enn det som kom på fakturaen har nå selskapet bestemt seg for å stanse purringer. Men gleden er kortvarig, den gjelder bare frem til mandag ?. Etter at selskapet hadde møte med Forbrukerombudet på fredag har de bestemt at de ikke skal purre før de er enige om et videre løp med Forbrukerombudet på mandag.

Hvis ikke dette er en gladnyhet så vet ikke jeg. Ingen purringer fra telemarketingselskapet på hele lørdag og hele søndag og er vi heldige kanskje også hele mandag.

F7 har tidligere skrevet om selskapet og at de i juli fikk bot fra Forbrukerombudet på 300 000 til selskapet og 100 000 til bakmennene. Selskapet har fått over 2000 klager og har ikke gjort vesentlige endringer på praksis. Uno Life presiserer at selv om de nå stanser purringer i helgen betyr ikke det at de frafaller kravene.

Den vanligste klagen er i forbindelse med en prøvepakke på 79 kroner som i mange tilfeller har blitt til en faktura på 1500 kroner.

Det enorme talet på forbrukarar som er kontakta av Uno Life og føler seg lurte, gjer naturlegvis saka ekstra alvorleg. Det skal ikkje vere rom for å opptre på denne måten overfor norske forbrukarar, og vi håpar grepa vi no gjer, fører til at det blir slutt på det lovstridige telefonsalet til Uno Life, sier forbrukerombud Gry Nergård.

Fremgangsmåten har vært enkel, de lokker med en premie etter en påstått deltagelse i en konkurranse, og i de fleste tilfeller har deretter forbrukerne følt seg lurt inn i dyre abonnementer det har vært vanskelig å stoppe.

– Vi vil oppmode forbrukarane til å vere skeptiske dersom nokon ringjer og lokkar med tilbod om prøvepakkar og premiar. Forretningsmodellen til slike selskap er ofte å sko seg på at folk er høflege eller ukritiske. Den store klagebunken vår på Uno Life syner tydeleg at forbrukarane sparer seg mykje bry ved å takke nei, avslutter Nergård.

 

Les om saken på Forbrukerombudet sine sider

- Advertisement -

Siste nytt

Motemagasinet Elle dropper pels

Det franske motemagasinet Elle ble startet i 1945 for å bringe litt glamour inn i et krigsherjet...

Ralf Rangnick må overbevise FA om at han fortjener arbeidstillatelse

Ralf Rangnick må overbevise et FA-panel om at hans lederkompetanse er verdig å få en arbeidstillatelse etter å ha godtatt å ta...

Paris er ikke lenger verdens dyreste by

Hvert år rangerer The Economist Intelligence Unit (EIU) levekostnader i verdens dyreste byer. Oslo som føles som en dyr by er faktisk...

Mer klimagasser i atmosfæren i 2020 enn noen gang før

Karbondioksid, metan og lystgass ble målt til rekordhøye nivåer i atmosfæren over Norge også i 2020. – Selv om...

Guadalupe Maravilla presenteres i en stor utstilling på Henie Onstad

Guadalupe Maravilla har nettopp blitt utnevnt til mottager av Lise Wilhelmsen Art Award og blir for første gang presentert i en soloutstilling...

More Articles Like This