Du har enorm selvsikkerhet hvis du lager en tv reklame som du kjøper plass til på Super bowl, det mest sette tv programmet i verden hvert eneste år og forteller at din bil er den eneste som passerer «miljø politiets» strenge kontroll.
Årets grønne bil 2010
Audi som er eid av Volkswagen reklamerte i 2010 for sin Audi A3 TDI, Clean diesel med en underholdene, men viser det seg akk så løgnaktige tv reklame.
Det går ikke så bra med Volkswagen om dagen, Oljefondets er sure på eierfamilien (Porsche) for at de bestemmer for mer enn de eier. (Ikke ulikt Tinius familien i Schibsted). Aksjekursen er ca. 1/3 del av de gode gamle dager, dieselbiler blir ulovlig i mange storbyer og det viser seg at de 6,8 milliarder euro de har satt av til å betale erstatninger og bøter ikke rekker.
Dessuten synker salget på Volkswagen og Audi over hele verden. Angela Merkel, forbundskansler i Tyskland var tidelig ute og sa at dette ikke var en krise bare for selskapet, men for hele landets sitt omdømme.
Her ser du reklamen som var med å på bygge dem opp i USA, tror det går lang tid før de lager en lignende tv reklame