En ting som Corona-pandemien har lært oss er at de som allerede har mye får veldig mye mer og nå som vi er på oppløpssiden kan plukke opp gullklumpene som blir liggende igjen fra de som har tapt.
Danske Rekom Group har også tapt bøtter med penger i 2020, men på grunn av størrelse har Nordens største utelivskonsert økonomi til å vokse.
De har nettopp lagt ti nye norske barer til sin portefølje.
Les på Popidol: Ja takk, til mer Neymar-magi
Gruppen kom ut av fjoråret med et historisk stort underskudd på 133,4 millioner danske kroner (175 norske). Men har ikke redusert deres ambisjonene for fremtiden – tvert imot.
Tidligere i år sa Rekom Groups administrerende direktør, Adam Falbert, at målet fortsatt er å bli Europas største utelivsgruppe.
«Det er selvfølgelig synd at vi har måttet rive noen år av kalenderen kommersielt. I utgangspunktet er vi satt på pause og har måttet fylle mye penger i gapet som krisen har skapt. Men vi kjemper oss tilbake på sporet og har bevist at vårt konseptet er økonomisk bærekraftig. Derfor er vi heller ikke i tvil om at vi igjen vil se betydelig vekst og svarte tall på bunnlinjen når vaksinene rulles ut og verden åpnes igjen, sa Adam Falbert den gang til danske Finans.
Les på Sporten: Lionel Messi klar med signaturpennen så snart Copa America feiringene er over
Og nå utvider gruppen seg med ti nye barer i Haugesund. Totalt eier Rekom Group 145 nattklubber og barer i Danmark, Norge og Finland – inkludert bl.a. Stortorvets Gjæstgiveri, John’s Bar, A-Bar, Heidi’s Bier Bar og Hornsleth Bar. I tillegg eier gruppens filial Rekom UK også 47 klubber og barer i Storbritannia.
Mer enn 130 av gruppens barer og nattklubber har vært tvangsstengt i over et år nå.
«Vi ser forhåpentligvis en slutt på pandemien ettersom flere blir vaksinert. Derfor synes vi det er naturlig å gå tilbake til vår vekststrategi, sier Jonathan Grumme, visedirektør for Rekom Group, til Berlingske.