Som første i bransjen tilbyr Telenor strømmetjenesten discovery+ Underholdning som valgfritt innhold i sin tv-pakke T-We.
– Det siste året har hungeren etter nyheter og underholdning vært større enn på lenge. Dette skaper et behov for å kombinere strømmetjenester og direkte-TV. Telenor T-We sin løsning gjør at kundene kan få i pose og sekk. De skreddersyr sitt tv-abonnement akkurat slik familien ønsker, sier Camilla Amundsen, leder for TV og bredbånd i Telenor.
Nå blir discovery+ en del av løsningen for Telenor T-We sine nesten 600.000 kunder. Strømmetjenesten tilbyr innhold innen humor, reality, underholdning, true-crime og naturdokumentarer. Med et fleksibelt poengsystem står kundene fritt til å velge inn strømmetjenesten i sin TV-pakke.
Discovery er også fornøyde med å ha den nye avtalen på plass.
– Vi er glade for å gi Telenors kunder muligheten til å benytte discovery+ Underholdning gjennom T-We-løsningen. Vi ønsker å nå ut til så mange som mulig med innholdet vårt, og at det oppleves så enkelt som mulig for seerne å finne fram. Nå blir det veldig enkelt for T-We-brukerne å kose seg med kjente Discovery-serier som 71° nord, Ex on the Beach, Kongen befaler og Neste sommer, sier Linda Vabø, VP Partnerships & Distribution i Discovery Nordics
– I tillegg til at vi allerede tilbyr Discovery-kanalene som tv-kanaler, kan kundene nå velge om de ønsker hele sesonger og annet eksklusivt innhold gjennom strømmetjenesten. Discovery+ Underholdning gir blant annet tilgang til populære norske serier før de kommer på TV, sier Amundsen.
Telenor T-We-kundene har 100 poeng som de fritt kan velge kanaler og strømmetjenester fra, i tillegg til grunnpakken med de største norske kanalene. Med disse poengene kan seerne velge inn og ut alle kanalene og strømmetjeneste som finnes i Telenor T-We-universet. Dette gjør kundene digitalt på «Min Side».
– At kundene våre kan bytte kanaler og strømmetjenester så ofte man vil blir verdsatt, og betyr at man ikke trenger å ha abonnement på strømmetjenester i tillegg til Telenor T-We, sier Camilla Amundsen.
I løpet av 2020 fikk Telenor 19.000 flere Telenor T-We-kunder. Trenden er at stadig flere velger sitt eget kanaloppsett tilpasset hva de selv ønsker å se.
– Vi ser at de mest populære kanalene å velge inn er de som omhandler dokumentar, natur og historie. De som ikke har barn velger ofte å bytte ut barnekanalene, og i mars 2020 var det mange som valgte inn internasjonale nyhetskanaler. Kundene setter pris på et fleksibelt TV- og strømmekonsept som til enhver tid er tilpasset den enkeltes ønsker og behov, sier Amundsen.
Kilde: Telenor
Se også: Slik blir fotball-EM på NRK og TV 2