onsdag, mai 5, 2021

Mer fotball for DNB

Må lese

Tor Olav Trøim henter skitne penger fra verdens største rasshøl!

Det jeg trodde ikke var mulig har nå skjedd, en norsk forretningsmann Tor Olav Trøim har funnet...

Real Madrid-spiller kun timer unna fra å miste Champions League semifinalen

Brasilianeren Marcelo har vært med på å vinne alt for Real Madrid. Som 32-åring begynner det å...

Historien om vibratoren

Vibratoren er slett ikke en nykommer på markedet for sexleketøy. Historien går faktisk helt tilbake til middelalderen,...
Michael Breines Oredamhttp://www.f7.no
Berømt skihopper og operasanger

Samtidig som interessen for Norsk fotball på tv og publikum uteblir på arenaene har DNB bestemt seg for å gå imot strømmen og øke sine sponsorbudsjetter til Fotball.

Vi kommer til å gå mer inn på fotball og vil snakke med klubber som kan gi oss den pakka vi søker og som kan skape det engasjementet som vi er ute etter. Aller helst vil vi eie alt fra topp til bredde, sier Camilla Forberg den nye sponsorsjefen DNB til Kampanje.

For tre år siden hadde pipa en annen lyd da de rakk seg ut av flere sponsorater og sa opp avtalen med Norges Fotballforbund.  Denne kuvendingen tilbake til fotball for Norges største sponsor har gjort andre idretter og sponsorobjekter nervøse for det totale sponsorbudsjettet til DNB er ikke større, tvert imot det er redusert.

Det å få DNB som sponsor er et tveegget sverd, man sikrer driften sin i perioden, men står nakne tilbake etterpå og sliter med å finne ny sponsor på samme nivå etterpå.

DNB sier de er klare over alvoret ved avslutning av en sponsoravtale.

Camilla Forberg mener det er effektivt virkemiddel for å kapitalisere på det engasjementet vi ser i klubbene. Vi ser at det bygger lojalitet og at det ligger en atferdsendring i dette engasjementet. Folk er villige til å bytte bank når de ser at klubben får mer penger.

Da Jakob Lund var sponsorsjef brukte DNB ca 120 millioner i året på sine sponsorobjekter, totalbudsjettet nå er på under 100 millioner.

Med redusert totalbudsjett og økning innen fotball ser vi en spissing mot en idrett som har problemer med lojalitet som i bunn og grunn er det DNB kjøper. Det er rart banken ikke satser på noe som har mer vinn i seilene.

 

- Advertisement -

Siste nytt

Tor Olav Trøim henter skitne penger fra verdens største rasshøl!

Det jeg trodde ikke var mulig har nå skjedd, en norsk forretningsmann Tor Olav Trøim har funnet...

Real Madrid-spiller kun timer unna fra å miste Champions League semifinalen

Brasilianeren Marcelo har vært med på å vinne alt for Real Madrid. Som 32-åring begynner det å nærme seg at han erstattes...

Historien om vibratoren

Vibratoren er slett ikke en nykommer på markedet for sexleketøy. Historien går faktisk helt tilbake til middelalderen, lenge før verden åpnet øynene...

Flere kjøper klokker til over hundre tusen kroner

Det er åpenbart en del nordmenn som har mye penger. Gjensidige har registrert en kraftig økning i forsikring av dyre klokker i...

Medietilsynet vil aksjonere mot flere TV-kanaler

Tilsynet har nå lov til å bestemme hvilke reklamer du skal få se på TV-kanalene. De mener kanaler som FEM og Eurosport...

More Articles Like This