Norske Medier fortsetter å klumpe seg sammen for å overleve, mens brukere blir mobile og papiravisene mister lesere og inntekter så klarer ingen enda å hente inn mobile inntekter i det omfanget som trengs for å opprettholde dagens strukturer. Det blir stadig mindre tid til produksjon av innhold, det blir tilfelle nå også selvom Ditt Oslo og Nordstrands Blad nå reddes

Nettavisen overtar www.dittoslo.no og kriseavisen Nordstrands Blad fortsetter som en del av Østlandets blad.

Løsningen kom i 12. time rett før sommeren vedtok Styret i Mediehuset ditt Oslo å legge ned selskapet ved årskiftet, grunnen var selvfølgelig dårlige lønnsomhet over tid og et krevende marked.

Det er ikke hele Mediehuset dittOslo som reddes, det som nå videreføres er de mest lønnsomme posisjonene i selskapet, digitaldelen av dittOslo.no og Nordstrands Blad som abonnementsavis.

Nettavisen overtar dittOslo.no fra 1. september og Nordstrands Blad videreføres fra årsskiftet under Amedia-eide Østlandets Blad.

– Det er gledelig at vi nå har funnet en løsning for noen av posisjonene og arbeidsplassene i dittOslo, sier konserndirektør Mari Velsand i Amedia og styreleder Pål Eskås i Mediehuset dittOslo.

Det er bare 8 av 37 arbeidsplasser som reddes, men det er vel bedre enn 100 %. Daglig leder Tore Bollingmo sier han regner med å komme i havn med frivillige løsninger for de aller fleste, de tilbys sluttpakker.