lørdag, april 3, 2021

Har sikret seg rettigheter til tøff hockey

Må lese

Åpner opp lommeboka i gigantisk kulturpakke

Det er ikke småpenger den britiske regjeringen nå gir til en skadeskutt kultursektor. En hjelpepakke 4,7 milliarder...

Mats Zuccarello kunne juble igjen etter to strake NHL-tap

Påskeuka startet ikke godt for Wild med to smeller på rappen mot San Jose Sharks, men i...

Nordmenn spiser dobbelt så mange egg i påsken som ellers i året

Tenkt hvis alle de eggene vi spiser i løpet av Påsken, - 26 millioner av den isteden...

Nordic Entertainment Group (NENT Group) har sikret eksklusive rettigheter til å vise Mats Zuccarello og de andre stjernene fra verdens tøffeste hockeyliga, NHL, fram til 2026.

NENT Group vil vise opptil 1400 direktesendte kamper fra NHL hver sesong på strømmetjenesten Viaplay i hele Norden. Utvalgte kamper vil også vises på NENT Groups TV-kanaler.

Rettighetsavtalen inkluderer alle kampene fra regular season (inkludert NHL European Games of the Week), Stanley Cup-sluttspillet, Stanley Cup-finalen og spesielle arrangementer som NHL Winter Classic, NHL Stadium Series, NHL All-Star Game, NHL Heritage Classic og NHL Global Series.

Det er for øyeblikket hele 172 nordiske spillere i NHL, og kun Canada og USA har flere NHL-spillere enn Sverige.

Norge har én mann i verdens beste hockeyliga, nemlig Mats Zuccarello som holder til i Minnesota Wild. Høyrevingen har spilt i NHL siden 2010 og har fått over 300 kamper i ligaen.

– Vi har nå sikret alle våre nøkkelrettigheter fra sportsverden for mange år fremover. Forlengelsen av NHL-rettighetene er en fantastisk nyhet som føyer seg inn i rekken av langsiktige avtaler for NENT Group som Premier League, Formel 1, FIS vintersport, Bundesliga og mer. Kvaliteten på NHL er ubestridt, og entusiasmen for denne sporten er stor blant nordiske seere, som kan se fram til mer fra verdens beste hockeyliga på Viaplay hver uke, forteller administrerende direktør i NENT Group, Anders Jensen.

Entusiasmen til NENT Group-sjefen speiles hos NHL.

– Antallet NHL-spillere med røtter i Norden vokser samtidig som at vi får stadig flere nordiske seere. Entusiasmen til nordiske fans er fantastisk og mye av grunnen er vårt fantastiske samarbeid med NENT Group og arbeidet de gjør med å vise kampene lokalt og måten de er med på å løfte NHLs nordiske hockeystjerner, forteller David Proper, Senior Executive Vice President of Media & International Strategy i NHL.

SE OGSÅ: Manchester United-spiller bruker fritiden på hockey

- Advertisement -

Siste nytt

Åpner opp lommeboka i gigantisk kulturpakke

Det er ikke småpenger den britiske regjeringen nå gir til en skadeskutt kultursektor. En hjelpepakke 4,7 milliarder...

Mats Zuccarello kunne juble igjen etter to strake NHL-tap

Påskeuka startet ikke godt for Wild med to smeller på rappen mot San Jose Sharks, men i den tredje bortekampen kom vendepunktet.

Nordmenn spiser dobbelt så mange egg i påsken som ellers i året

Tenkt hvis alle de eggene vi spiser i løpet av Påsken, - 26 millioner av den isteden ble klekket ut og plassert...

Kan kasinospill bidra til å gjøre vampyrer «kult» igjen?

Vampyrer vet alle hva er, enten det er som blodsugere i Bram Stokers Dracula, eller sexy, romantiske vesener fra Twilight. Det kanskje...

Har realisert drømmen om å kjøre Donald Duck bilen

Det er få land i verden som leser så mye Donald Duck som i Norge, jeg mener å huske at Egmont som...

More Articles Like This