fredag, mars 5, 2021

Freia selger 240 tonn påskeegg

Må lese

Lufthansa har aldri tapt mer enn nå

Krisehjelp på 100 milliarder kroner klarte ikke hindre Lufthansa i levere rekordunderskudd på 68,7 milliarder kroner. -...

Google vil eliminere cookies

Hvis du er blant de som lurer på hvorfor du vasser i reklame for turer til London...

Endelig kommer sesong 4 av Handmaid’s Tale

HBO har offentliggjort lanseringsdatoen for den fjerde sesongen av dramaserien The Handmaid`s Tale. SE VIDEO!
Michael Breines Oredamhttp://www.f7.no
Berømt skihopper og operasanger

Forbrukermakten har talt, vi bryr oss ikke spesielt mye om at det er palmeolje i Påskeeggene til Freia. Eggene er skikkelig gode og vi kjøper omtrent like mye som før. Totalt 240 tonn. For en uke siden oppdaget en blogger, Sofie Elise at det var Palmeolje i påskeeggene og bestemte seg for å koble dette med kampanjen for melkesjokolade i Sosiale Medier.

Kampanjen som fikk navnet #detnære var at du og jeg ble oppfordret til å skrive om de nære øyeblikkene i livet, dette ble så lagt ut på Freia sine nettsider som tekst på en melkesjokolade.

Det tok ikke lang tid før den sosiale medier stormen var fullkommen, det kom en rekke kreative og sinte innlegg til støtte for at Palmeolje burde være inne i trærne og regnskogfondet fikk kommentere fritt i alle kanaler.

Vi fikk vite at hvis salget av påskeegg halveres vil det tilsvare at vi redder regnskog på størrelse med 12 fotballbaner. Listen med varianter av Palmeolje det ikke gikk å skrive et nært øyeblikk om ble bare lenger og lenger.

Kritikken kom fra alle hold og Freia fant ut at det beste var i gjemme seg bak sitt reklamebyrå SMFB (tror det er en forkortelse for smurfe byrå). Som satte i gang massiv sensur med henvisning til at dette ikke var en politisk arena. Dette igjen startet en ny runde med kritikk, blant annet fra all synser Hans Geelmuyden som sier følgende til Kampanje:

«Det viser at Freia ingenting har lært. Dialog skapes ikke gjennom forsøk på sensur. Dialog skapes gjennom åpenhet. Dialog i offentligheten og i sosiale medier forutsetter samfunnsforståelse. Denne forståelsen mangler åpenbart både i Freias markedsavdeling og i reklamebyrået deres»

Kampanjen regnes allerede som årets sosiale medier tabbe og mange regnet med at salget av påskeegg skulle stupe. Det skjedde ikke, alt er som før, men så har vi fått skrive litt, blitt litt sinte og forbrent litt kalorier, noe vi trenger for påskeegg er fetende.

 

regnskog freia

- Advertisement -

Siste nytt

Lufthansa har aldri tapt mer enn nå

Krisehjelp på 100 milliarder kroner klarte ikke hindre Lufthansa i levere rekordunderskudd på 68,7 milliarder kroner. -...

Google vil eliminere cookies

Hvis du er blant de som lurer på hvorfor du vasser i reklame for turer til London rett etter du faktisk har...

Endelig kommer sesong 4 av Handmaid’s Tale

HBO har offentliggjort lanseringsdatoen for den fjerde sesongen av dramaserien The Handmaid`s Tale. SE VIDEO! I fjerde sesong av...

Berit Kjøll beklager at Johann Koss ikke stiller til gjenvalg

Idrettspresident Berit Kjøll beklager at 2. visepresident i idrettsstyret, Johann Koss ikke ønsker å stille til gjenvalg på idrettstinget 2021.

Prior får ny logo og visuell identitet

Som landets eldste merkevare for egg og hvitt kjøtt, opplever vi at det som i utgangspunktet var Priors merkevareidentitet, nå har blitt...

More Articles Like This