onsdag, mai 5, 2021

Enda flere rubrikksatsinger bukker under

Må lese

Tor Olav Trøim henter skitne penger fra verdens største rasshøl!

Det jeg trodde ikke var mulig har nå skjedd, en norsk forretningsmann Tor Olav Trøim har funnet...

Real Madrid-spiller kun timer unna fra å miste Champions League semifinalen

Brasilianeren Marcelo har vært med på å vinne alt for Real Madrid. Som 32-åring begynner det å...

Historien om vibratoren

Vibratoren er slett ikke en nykommer på markedet for sexleketøy. Historien går faktisk helt tilbake til middelalderen,...
Michael Breines Oredamhttp://www.f7.no
Berømt skihopper og operasanger

Denne gangen er det Mediekonsernet Amedia som gir opp flere av sine rubrikktjenester rett og slett fordi de ikke skjønner hvordan de skal kunne konkurrere med finn.no. De kom sent i gang, hadde feil fokus og dårlig gjennomføringsevne.

Dette har vært gjennomgangsmelodien i Norge for alle andre enn Schibsted sin satsning Finn. Formelen for Finn har vært lav brukerterskel og høy integrasjon med Schibsted avisene inkludert Polaris media.

De stedene som legges ned nå er Zett, Trenger og Eiendomsnett, dermed har ikke Amedia noen nasjonale rubrikktjenester igjen.

– Vi må tørre å skru av ting som ikke fungerer. Disse satsingene har ikke fungert slik vi hadde håpet. Hovedgrunnen er at vi ikke har utnyttet at vi er et lokalaviskonsern, men i for stor grad forsøkt å rette oss mot et nasjonalt marked, sier digital redaktør Ben Christensen i Amedia Salg og Marked til Klassekampen.

Christensen legger ikke skjul på at konkurransen med giganten Finn.no ble for tøff. Christensen mener nå at Amedia må utnytte sine styrker ved å knytte rubrikkannonsene tettere opp mot hver enkelt lokalavis.

Det er klart at det er utfordringer for et mediehus å navigere i en digital og sosial verden når man selv ble introdusert for sort hvitt tv ved konfirmasjonsalder og fikk sin første mobiltelefon i gave på sin 40 års dag.

Amedia fortsetter naturlig nok med rubrikkannonser, så finn frem penn og papir og fax inn dine annonser til annonsemottaket på fax nummer 22 00 90 01 eller skriv et brev og send det til

Amedia, Postboks 1168 Sentrum, 0107 Oslo

- Advertisement -

Siste nytt

Tor Olav Trøim henter skitne penger fra verdens største rasshøl!

Det jeg trodde ikke var mulig har nå skjedd, en norsk forretningsmann Tor Olav Trøim har funnet...

Real Madrid-spiller kun timer unna fra å miste Champions League semifinalen

Brasilianeren Marcelo har vært med på å vinne alt for Real Madrid. Som 32-åring begynner det å nærme seg at han erstattes...

Historien om vibratoren

Vibratoren er slett ikke en nykommer på markedet for sexleketøy. Historien går faktisk helt tilbake til middelalderen, lenge før verden åpnet øynene...

Flere kjøper klokker til over hundre tusen kroner

Det er åpenbart en del nordmenn som har mye penger. Gjensidige har registrert en kraftig økning i forsikring av dyre klokker i...

Medietilsynet vil aksjonere mot flere TV-kanaler

Tilsynet har nå lov til å bestemme hvilke reklamer du skal få se på TV-kanalene. De mener kanaler som FEM og Eurosport...

More Articles Like This