mandag, september 28, 2020

Dette er verdens eldste Porsche og det er den eneste i sitt slag

Må lese

Musikkterapi-forsker vant Forsker Grand Prix

Tora Söderström Gaden fra NORCE og Griegakademiets senter for musikkterapiforskning ved Universitetet i Bergen gikk til topps...

Hva med å bare bestille 10 millioner vaksiner fra Kina og bli ferdig med dette tullet!

Sinopharm som er eid av den Kinesiske stat har gjennomført fase 3 test på 35 000 mennesker...

BMW har akseptert gigantbot

Den tyske bilgiganten BMW har pyntet på salgstallene i mellom 2015 og 2019 og nå har de...
Michael Breines Oredamhttp://www.f7.no
Berømt skihopper og operasanger

I august vil den eldste overlevende Porsche i verden (og den eneste av sitt slag) gå på auksjon i Monterey av RM Sotheby’s. -Tilslaget forventes å komme på 20 millioner dollar som lett gjør det til den dyreste Porschen noensinne.

Nåværende tittelholder er Porsche 917K som ble brukt i filmen, Le Mans, den solgte for 17 millioner dollar i 2017.

Les: Slutter å selge taxfree-varer om bord

Bilen er en type 64, som Ferdinand Porsche designet for en 1500 kilometer langt «race» mellom Berlin og Roma, planlagt for september 1939. Den er basert på den Porsche-designet Volkswagen Beetle også kjent som KdF Wagen, men den er selvsagt tilpasset til fart med en strømlinjeformet aluminiumskropp og en kraftigere 32-hk flat-fire.

Løpet skjedde aldri. – Nazi-Tyskland invaderte Polen i september 1939, og type 64-prosjektet ble effektivt kansellert. Det ble bare bygget en bil, som senere ble eiendommen til den tyske regjeringen.

Ferdinands sønn Ferry bygde opp to eksemplaner av Type 64, skjønt. Chassis nr. 2 ble ferdigstilt i desember 1939, og chassis nr. 3 ble ferdigstilt i juni. Type 64 # 3 brukte faktisk beinene til den første bilen, som ble krasjet av administrerende direktør for Volkswagen. Mens Type 64 # 2 ikke overlevde krigen, gjorde chassis nr. 3, og ble beholdt av Porsche-familien når de flyttet til Østerrike. Ferry Porsche satte firmanavnet på forsiden av type 64, registrerte den i 1946, og satte navnet Battista «Pinin» Farina på bilen. -Senere grunnla han designhuset Pininfarina. (I 1947).

Les: The Guardian: «Enige om nesten en milliard»

«Dette er Porsches opprinnelseshistorie, bilen som fødte selskapets legende, og det gir samlere hva som sannsynligvis er en uoppnåelig mulighet til å sitte i Ferdinand og Ferry Porsche.»

1939 Type 64 # 03 er den mest historisk signifikante av alle Porsche-biler, og den tilbys i sin opprinnelige tilstand. Det har bare hatt 4 eiere og til og med en rekke originale reservedeler er inkludert i auksjonen. Du kan lære mer om dette utrolige kjøretøyet på Road & Track, så vel som RM Sothebys pressemelding som også har mange flere bilder.

- Advertisement -

3 COMMENTS

Siste nytt

Musikkterapi-forsker vant Forsker Grand Prix

Tora Söderström Gaden fra NORCE og Griegakademiets senter for musikkterapiforskning ved Universitetet i Bergen gikk til topps...

Hva med å bare bestille 10 millioner vaksiner fra Kina og bli ferdig med dette tullet!

Sinopharm som er eid av den Kinesiske stat har gjennomført fase 3 test på 35 000 mennesker og fått det som kalles...

BMW har akseptert gigantbot

Den tyske bilgiganten BMW har pyntet på salgstallene i mellom 2015 og 2019 og nå har de akseptert en bot på 18...

«Make Lillestrøm Great Again» nominert til Emmy

Folkeopplysningen er nominert til Emmypris i kategorien beste "faktaunderholdning" for programmet: Make Lillestrøm Great Again. Dette er den eneste...

Luis Suarez er spilleren Barcelona skal frykte

På onsdag forlot Luis Suarez treningsfeltet hos Barcelona for siste gang. Seks sesonger, 198 scoringer og 13 titler ble statusen for en...

More Articles Like This