2. august 2019 fikk Andy Wallace en vmax opp til 304,77 mph (490,48 km / t) i et før produksjonsbil av nye Bugatti Chiron-derivat ved Ehra-Lessien, og ble den første hyperbilen som brøt 300 mph.

Superbilprodusenten har satt en verdensrekord som kan bli vanskelig å slå og trekker seg fra videre konkurranse om å bygge verdens raskeste bil.

Hastigheten er bekreftet av TÜV – Tysklands tekniske inspeksjonsforening – noe som betyr at Andy og prototypen Chiron erstatter tidligere virkelig, veldig raske løp fra SSC (256,18mph toveis gjennomsnitt, 2007), Hennessey (270,49 mph toveis gjennomsnitt, 2013) og Koenigsegg (284,55 vmax, 277,87 toveis gjennomsnitt, 2017) samt å bryte  gjennom det mytiske 300 mph målet.

Les: Hvordan kommer Formel 1-sirkuset verden rundt?

“Bugatti har enda en gang vist hva merket er i stand til. Vi entrer nok en gang ukjent territorium med denne nye rekorden til Chiron. Aldri før har en serieprodusent nådd en slik hastighet. Vårt mål var å være første produsent som nådde den magiske 300 miles i timen-grensen. Vi har nå oppnådd dette, noe som gjør oss, hele vårt team og meg selv, utrolig stolte”, sier Bugatti-sjef Stephan Winkelmann.

Du kan finne den stiliserte og redigerte Bugatti-versjonen av den utrolige bragden nedenfor.

Les på Sporten: Bayern München viser at et Coutinho-kjøp er enkelt