Foto. TV2 Sumo

I gamle dager var det kun kvinne 32 år som gjaldt. Nå utvider TV 2 Sumo sitt tilbud med 400 timer underholdning for unge menn fra innholdsleverandøren Vice.

Nå er det slutt på tiden der all reklame på TV var rettet mot 32 år gamle kvinner, med barn og nytt hus. Fremveksten av strømmetjenester gjør at tv-selskapene kan slutte å diskriminere menn og lage under rettet også mot unge menn.

– Dette er en etterspurt underholdningskategori blant TV 2 Sumos abonnenter, sier TV 2 Sumo-sjef Christian Birkeland.

TV 2 Sumo fortsetter fremmarsjen: Utvidede sportsrettigheter som UEFA Champions League og UEFA Europa League i kombinasjon med TV 2 Sumo-eksklusive programkonsepter som «Torpet», er noen av forklaringene på at strømmetjenesten har passert 400.000 abonnenter denne høsten. Nå utvides tilbudet med innhold fra Vice, en populær global innholdsleverandør av serier og dokumentarer rettet mot unge menn.

– Vi er veldig fornøyde med å lansere Vices prisvinnende innhold i Norge. Dette er tøft, ekte og provoserende innhold, et godt supplement til det brede sportstilbudet vi allerede tilbyr til den unge mannlige målgruppen. Vi vet også at dette er serier som engasjerer bredt, sier Birkeland.

TV 2 Sumo er først ute i Skandinavia med å lansere Vice-programmene. Innholdet vil publiseres over to lanseringer, og den første dellanseringen vil bli tilgjengelig allerede fra 1. desember. Noen av seriene som blir tilgjengelige i løpet av de seks første månedene er «Weediquette», «Cyberwar», «Huang´s World», «F**k That´s Delicious», «States of Undress», «Hate Thy Neighbor», «Black Market» og «Gaycation» med Ellen Page og Ian Daniel.

– Vi etablerte det norske Vice-kontoret for kort tid siden, og opplever allerede stor interesse for premium innhold fra Viceland. Dette er innhold som setter ny internasjonal standard for underholdning til den unge målgruppen. Gjennom de digitale kanalene vi kommuniserer med det norske markedet, treffer vi en halv million norske brukere hver måned. Nå gleder vi oss til å samarbeide med TV 2 og til en videre satsing i Norge, sier Jakob Hoberg, Business Development Manager i Vice Nordic Norway.

Vice er verdens ledende innenfor innholdsstudier mot ungdomssegmentet. Vice ble lansert i 1994, og distribueres nå i over 30 land – hvor man tilbyr innhold til hundre millioner seere månedlig. Vice er et internasjonalt medieselskap, med blant andre tv-kanalen Viceland.