Det hviskes om at det iskalde forholdet mellom England og Kina de siste månedene har påvirket Premier League-rettighetene. For to uker siden rev den engelske liga i stykker kontrakten som skulle gi fotballhungrige kinesere bilder av engelske gressmatter.
Om det var Boris som var involvert eller en ubetalt regning fra mars, tvisten er hvertfall løst.
Les: Forbes: De 10 best betalte fotballsparkerne
Det er selskapet som vurderes som Kinas ledende digitale sportsplattform, Tencent Sports, som nå har skaffet seg TV-rettighetene til Premier League i Kina.
Vi gir Premier League ordet:
-Vi og klubbene våre har en ekstremt engasjert fanbase i Kina. Vi ser frem til å jobbe med laget til Tencent med å engasjere fansen på en ny måte i denne sesongen, sier Premier Leagues styreformand Richard Masters på organsiasjonens hjemmeside.
Les på Sporten: Er spikret: Tottenham og Real Madrid deler Bale-regningen
Den nye måten skal inkludere at halvparten av kampen sendes gratis for kinesiske seere. Hørte dere det, TV2?
Vi tipper United allerede har gjort klart containere med noen hundretusen av de gyselige sebra-drakten. To China with love.
A maiden outing for our new 2020/21 @adidasfootball third kit on Saturday ⚪️⚫️#MUFC
— Manchester United (@ManUtd) September 13, 2020
Les på Engelske klubber: Liverpool-fans! -Det er på tide å bli begeistret