Nissene i bingen sett av over 800 000

0
103

Etter én uke har 839 000 sett første episode av Nissene i bingen på TVNorge og discovery+. Seertallene er helt på linje med de to foregående sesongene med nissereality.

– Dette er helt fenomenale tall. Folks seervaner har endret seg mye de siste årene, så at vi tangerer tallene fra de forrige nissekalenderene er intet mindre enn fantastisk. Vi vet også at episodene legger på seg hver dag helt fram til jul, så her er nok ikke toppen nådd, sier Magnus Vatn, programdirektør i Discovery Networks.

Les: Ny Tromsø-trøye har QR-kode med Qatar-kritikk

Nissene på låven hadde et gjennomsnitt på 689 000 seere og Nissene over skog og hei samlet i snitt 881 000 nordmenn foran skjermen. Nissene i bingen er den tredje runden Espen Eckbo gjør med sitt populære realitynisseunivers. Seerne fordeler seg over alle aldersgrupper.

– Vi ser at på TVNorge treffer vi ekstra godt i aldersgruppa 40-60 år, mens på discovery+ ligger hovedvekten på de mellom 20 og 39 år. Men andre ord har Nissene i bingen klart å favne både de som har et forhold til de tidligere julekalenderne til Espen Eckbo, men også klart å tiltrekke seg en helt ny seergruppe, sier Magnus Vatn.

Nok en nissesuksess
– Vi har visst at det er mange som har gledet seg til en ny sesong med Eckbos nisser, og disse tallene bekrefter det vi har håpet og trodd på. Espen Eckbo har klart det igjen, og all ære til ham og de flinke folkene på Seefood som laget denne serien, og ikke minst den fantastiske gjengen med skuespillere som har bidratt, sier Rasmus Øyen, prosjektleder for Nissene i bingen og dramasjef i Discovery Networks.

Les på Popidol: Ser du noen kjente ansikter i verden av 1890?

Det legges ut én ny episode hver dag på discovery+, og TVNorge sender den populære kalenderen hver kveld fra klokka 20.00.

tabola

No posts to display