torsdag, desember 9, 2021

Coca-Cola er tilbake på norske skjermer

Må lese

Ny Tromsø-trøye har QR-kode med Qatar-kritikk

Nå er det ikke slik at Tromsø eller Norge sender noen spillere til VM i Qatar, men...

Motemagasinet Elle dropper pels

Det franske motemagasinet Elle ble startet i 1945 for å bringe litt glamour inn i et krigsherjet...

Ralf Rangnick må overbevise FA om at han fortjener arbeidstillatelse

Ralf Rangnick må overbevise et FA-panel om at hans lederkompetanse er verdig å få en arbeidstillatelse etter...
Michael Breines Oredamhttp://www.f7.no
Berømt skihopper og operasanger

Coca-Cola avbrøt alle sine markedsaktiviteter, også i Norge, da samfunn over hele verden gikk i lockdown som følge av pandemien. I tillegg har selskapet en pågående pause fra flere sosiale medier. Nå er de imidlertid tilbake med en kampanje der George the Poet leverer en kraftfull kommentar til dagens situasjon.

Når Coca-Cola nå lanserer sin nye kampanje, er det etter en uvanlig rolig periode fra selskapet. Pandemien førte til at selskapet avbrøt alle globale markedsaktiviteter for å fokusere på medarbeidernes sikkerhet, fortsatt produksjon av drikke og leveransen ut til markedet.

Les: Manchester United, Barcelona og Real Madrid blant verdens 50 mest verdifulle klubber i 2020

I tillegg gjennomfører selskapet en pågående pause fra flere sosiale medier, for å bidra til å sette søkelys på at rasisme, hatytringer og misinformasjon utgjør et problem i disse kanalene.

Norge er blant de første landene i Europa der Coca-Cola nå gjenopptar sine kommunikasjonsaktiviteter. Det gjør de sammen med den britiske samtidspoeten og rapperen George the Poet. Han har skrevet et dikt om sin opplevelse av samfunnets lockdown, og oppfordrer alle til å være «åpne – som aldri før», finne muligheter i den nye normalen, og i større grad sette pris på alt det man har rett rundt seg.

Les på Sporten: Vil si ja til Manchester United

– Nå skal vi igjen kommunisere med publikum, og det gjør vi med en kraftfull film som kommenterer det som har berørt oss alle de siste månedene. George the Poet er kjent for sitt sosiale engasjement, og vi lar ham kommentere endringene han vil se hos seg selv og andre. Budskapet er en tro på at vi ikke må tilbake til den gamle normalen, men kan skape en verden som ikke bare er annerledes, men også bedre, sier Frida Keane, kommunikasjonsdirektør for Coca-Cola AS i Norge.

– Det handler om hvordan vi kan velge å omgås på en ny måte, i en verden der både følgene av pandemien, og utfordringer knyttet til rasisme og hatytringer, opptar folk. Jeg tror både dikt og fremføring vil berøre mange. Med denne filmen og dette kraftfulle diktet trekker vi linjene til verdiene vi historisk har stått for, og som har preget våre kampanjer gjennom flere tiår: Mangfold, fellesskap og inkludering, avslutter Frida Keane.

- Advertisement -

Siste nytt

Ny Tromsø-trøye har QR-kode med Qatar-kritikk

Nå er det ikke slik at Tromsø eller Norge sender noen spillere til VM i Qatar, men...

Motemagasinet Elle dropper pels

Det franske motemagasinet Elle ble startet i 1945 for å bringe litt glamour inn i et krigsherjet Europa. Opp igjennom årene har...

Ralf Rangnick må overbevise FA om at han fortjener arbeidstillatelse

Ralf Rangnick må overbevise et FA-panel om at hans lederkompetanse er verdig å få en arbeidstillatelse etter å ha godtatt å ta...

Paris er ikke lenger verdens dyreste by

Hvert år rangerer The Economist Intelligence Unit (EIU) levekostnader i verdens dyreste byer. Oslo som føles som en dyr by er faktisk...

Mer klimagasser i atmosfæren i 2020 enn noen gang før

Karbondioksid, metan og lystgass ble målt til rekordhøye nivåer i atmosfæren over Norge også i 2020. – Selv om...

More Articles Like This