tirsdag, november 24, 2020

Coca-Cola er tilbake på norske skjermer

Må lese

Misfornøyde tross lave strømpriser

Norske strømkunder er mindre tilfredse med norske strømselskaper, til tross for at strømprisene er lave, viser en...

Enighet med Storbritannia om midlertidig avtale

Norge, Island og Storbritannia er enige om en midlertidig vareavtale, som vil gjelde fra 1. januar og...

Få råd til den livsstilen du drømmer om

Mange av oss drømmer om en litt annen livsstil enn den vi har, men det er heldigvis...
Michael Breines Oredamhttp://www.f7.no
Berømt skihopper og operasanger

Coca-Cola avbrøt alle sine markedsaktiviteter, også i Norge, da samfunn over hele verden gikk i lockdown som følge av pandemien. I tillegg har selskapet en pågående pause fra flere sosiale medier. Nå er de imidlertid tilbake med en kampanje der George the Poet leverer en kraftfull kommentar til dagens situasjon.

Når Coca-Cola nå lanserer sin nye kampanje, er det etter en uvanlig rolig periode fra selskapet. Pandemien førte til at selskapet avbrøt alle globale markedsaktiviteter for å fokusere på medarbeidernes sikkerhet, fortsatt produksjon av drikke og leveransen ut til markedet.

Les: Manchester United, Barcelona og Real Madrid blant verdens 50 mest verdifulle klubber i 2020

I tillegg gjennomfører selskapet en pågående pause fra flere sosiale medier, for å bidra til å sette søkelys på at rasisme, hatytringer og misinformasjon utgjør et problem i disse kanalene.

Norge er blant de første landene i Europa der Coca-Cola nå gjenopptar sine kommunikasjonsaktiviteter. Det gjør de sammen med den britiske samtidspoeten og rapperen George the Poet. Han har skrevet et dikt om sin opplevelse av samfunnets lockdown, og oppfordrer alle til å være «åpne – som aldri før», finne muligheter i den nye normalen, og i større grad sette pris på alt det man har rett rundt seg.

Les på Sporten: Vil si ja til Manchester United

– Nå skal vi igjen kommunisere med publikum, og det gjør vi med en kraftfull film som kommenterer det som har berørt oss alle de siste månedene. George the Poet er kjent for sitt sosiale engasjement, og vi lar ham kommentere endringene han vil se hos seg selv og andre. Budskapet er en tro på at vi ikke må tilbake til den gamle normalen, men kan skape en verden som ikke bare er annerledes, men også bedre, sier Frida Keane, kommunikasjonsdirektør for Coca-Cola AS i Norge.

– Det handler om hvordan vi kan velge å omgås på en ny måte, i en verden der både følgene av pandemien, og utfordringer knyttet til rasisme og hatytringer, opptar folk. Jeg tror både dikt og fremføring vil berøre mange. Med denne filmen og dette kraftfulle diktet trekker vi linjene til verdiene vi historisk har stått for, og som har preget våre kampanjer gjennom flere tiår: Mangfold, fellesskap og inkludering, avslutter Frida Keane.

- Advertisement -

Siste nytt

Misfornøyde tross lave strømpriser

Norske strømkunder er mindre tilfredse med norske strømselskaper, til tross for at strømprisene er lave, viser en...

Enighet med Storbritannia om midlertidig avtale

Norge, Island og Storbritannia er enige om en midlertidig vareavtale, som vil gjelde fra 1. januar og frem til frihandelsavtalen trer i...

Få råd til den livsstilen du drømmer om

Mange av oss drømmer om en litt annen livsstil enn den vi har, men det er heldigvis ikke noe som betyr at...

20 ting folk flest lærer for sent

Mange sier, hadde jeg bare vist det jeg vet nå da jeg var 18 år. -Livet har uten tvil sine opp og...

Fotballstjernen Lukas Podolski redder ishockeyklubb med kebabpenger

Da den polske fotballstjernen som valgte det tyske landslaget fremfor det polske Lukas Podolski for noen år siden åpnet en kebabsjapppe i...

More Articles Like This