torsdag, september 24, 2020

Coca-Cola er tilbake på norske skjermer

Må lese

Hans Rosenfeldt klar med en ny heltinne etter å ha pensjonert Saga Norén og Marcella

Det som er fellestrekket med Hans Rosenfeldt sine heltinner er at de egner seg perfekt i nordiske...

Seks milliarder kroner går snart ut på dato

Nå begynner det å haste hvis du er den som har seks milliarder liggende i gamle sedler...

Premier League skal selvfølgelig deles med Kina, Boris

Det hviskes om at det iskalde forholdet mellom England og Kina de siste månedene har påvirket Premier...
Michael Breines Oredamhttp://www.f7.no
Berømt skihopper og operasanger

Coca-Cola avbrøt alle sine markedsaktiviteter, også i Norge, da samfunn over hele verden gikk i lockdown som følge av pandemien. I tillegg har selskapet en pågående pause fra flere sosiale medier. Nå er de imidlertid tilbake med en kampanje der George the Poet leverer en kraftfull kommentar til dagens situasjon.

Når Coca-Cola nå lanserer sin nye kampanje, er det etter en uvanlig rolig periode fra selskapet. Pandemien førte til at selskapet avbrøt alle globale markedsaktiviteter for å fokusere på medarbeidernes sikkerhet, fortsatt produksjon av drikke og leveransen ut til markedet.

Les: Manchester United, Barcelona og Real Madrid blant verdens 50 mest verdifulle klubber i 2020

I tillegg gjennomfører selskapet en pågående pause fra flere sosiale medier, for å bidra til å sette søkelys på at rasisme, hatytringer og misinformasjon utgjør et problem i disse kanalene.

Norge er blant de første landene i Europa der Coca-Cola nå gjenopptar sine kommunikasjonsaktiviteter. Det gjør de sammen med den britiske samtidspoeten og rapperen George the Poet. Han har skrevet et dikt om sin opplevelse av samfunnets lockdown, og oppfordrer alle til å være «åpne – som aldri før», finne muligheter i den nye normalen, og i større grad sette pris på alt det man har rett rundt seg.

Les på Sporten: Vil si ja til Manchester United

– Nå skal vi igjen kommunisere med publikum, og det gjør vi med en kraftfull film som kommenterer det som har berørt oss alle de siste månedene. George the Poet er kjent for sitt sosiale engasjement, og vi lar ham kommentere endringene han vil se hos seg selv og andre. Budskapet er en tro på at vi ikke må tilbake til den gamle normalen, men kan skape en verden som ikke bare er annerledes, men også bedre, sier Frida Keane, kommunikasjonsdirektør for Coca-Cola AS i Norge.

– Det handler om hvordan vi kan velge å omgås på en ny måte, i en verden der både følgene av pandemien, og utfordringer knyttet til rasisme og hatytringer, opptar folk. Jeg tror både dikt og fremføring vil berøre mange. Med denne filmen og dette kraftfulle diktet trekker vi linjene til verdiene vi historisk har stått for, og som har preget våre kampanjer gjennom flere tiår: Mangfold, fellesskap og inkludering, avslutter Frida Keane.

- Advertisement -

Siste nytt

Hans Rosenfeldt klar med en ny heltinne etter å ha pensjonert Saga Norén og Marcella

Det som er fellestrekket med Hans Rosenfeldt sine heltinner er at de egner seg perfekt i nordiske...

Seks milliarder kroner går snart ut på dato

Nå begynner det å haste hvis du er den som har seks milliarder liggende i gamle sedler i noen kofferter på loftet....

Premier League skal selvfølgelig deles med Kina, Boris

Det hviskes om at det iskalde forholdet mellom England og Kina de siste månedene har påvirket Premier League-rettighetene. For to uker siden...

Forbes: De 10 best betalte fotballsparkerne

Lionel Messi skapte skikkelig liv og røre i Barcelona og på styrerommene hos Manchester City, Inter Milan og PSG. Det blåste stiv...

Neymar signerer med Puma

Neymar har signert en sponsoravtale med Puma, bsre to uker etter at han skilte seg fra Nike etter 15 år under det...

More Articles Like This