tirsdag, mars 9, 2021

Coca-Cola er tilbake på norske skjermer

Må lese

Dårlige tider for innbruddstyver

De fleste er hjemme i disse dager, og tyvene har dårlige tider. Det bekreftes av nye tall...

Latterlig å boikotte VM i Qatar

Vi i Norge skal være ekstremt forsiktige med å løfte en moraliserende pekefinger mot noen, den rettigheten...

Lufthansa har aldri tapt mer enn nå

Krisehjelp på 100 milliarder kroner klarte ikke hindre Lufthansa i levere rekordunderskudd på 68,7 milliarder kroner. -...
Michael Breines Oredamhttp://www.f7.no
Berømt skihopper og operasanger

Coca-Cola avbrøt alle sine markedsaktiviteter, også i Norge, da samfunn over hele verden gikk i lockdown som følge av pandemien. I tillegg har selskapet en pågående pause fra flere sosiale medier. Nå er de imidlertid tilbake med en kampanje der George the Poet leverer en kraftfull kommentar til dagens situasjon.

Når Coca-Cola nå lanserer sin nye kampanje, er det etter en uvanlig rolig periode fra selskapet. Pandemien førte til at selskapet avbrøt alle globale markedsaktiviteter for å fokusere på medarbeidernes sikkerhet, fortsatt produksjon av drikke og leveransen ut til markedet.

Les: Manchester United, Barcelona og Real Madrid blant verdens 50 mest verdifulle klubber i 2020

I tillegg gjennomfører selskapet en pågående pause fra flere sosiale medier, for å bidra til å sette søkelys på at rasisme, hatytringer og misinformasjon utgjør et problem i disse kanalene.

Norge er blant de første landene i Europa der Coca-Cola nå gjenopptar sine kommunikasjonsaktiviteter. Det gjør de sammen med den britiske samtidspoeten og rapperen George the Poet. Han har skrevet et dikt om sin opplevelse av samfunnets lockdown, og oppfordrer alle til å være «åpne – som aldri før», finne muligheter i den nye normalen, og i større grad sette pris på alt det man har rett rundt seg.

Les på Sporten: Vil si ja til Manchester United

– Nå skal vi igjen kommunisere med publikum, og det gjør vi med en kraftfull film som kommenterer det som har berørt oss alle de siste månedene. George the Poet er kjent for sitt sosiale engasjement, og vi lar ham kommentere endringene han vil se hos seg selv og andre. Budskapet er en tro på at vi ikke må tilbake til den gamle normalen, men kan skape en verden som ikke bare er annerledes, men også bedre, sier Frida Keane, kommunikasjonsdirektør for Coca-Cola AS i Norge.

– Det handler om hvordan vi kan velge å omgås på en ny måte, i en verden der både følgene av pandemien, og utfordringer knyttet til rasisme og hatytringer, opptar folk. Jeg tror både dikt og fremføring vil berøre mange. Med denne filmen og dette kraftfulle diktet trekker vi linjene til verdiene vi historisk har stått for, og som har preget våre kampanjer gjennom flere tiår: Mangfold, fellesskap og inkludering, avslutter Frida Keane.

- Advertisement -

Siste nytt

Dårlige tider for innbruddstyver

De fleste er hjemme i disse dager, og tyvene har dårlige tider. Det bekreftes av nye tall...

Latterlig å boikotte VM i Qatar

Vi i Norge skal være ekstremt forsiktige med å løfte en moraliserende pekefinger mot noen, den rettigheten har vi gitt fra oss...

Lufthansa har aldri tapt mer enn nå

Krisehjelp på 100 milliarder kroner klarte ikke hindre Lufthansa i levere rekordunderskudd på 68,7 milliarder kroner. - Det er selvsagt coronaen som...

Google vil eliminere cookies

Hvis du er blant de som lurer på hvorfor du vasser i reklame for turer til London rett etter du faktisk har...

Endelig kommer sesong 4 av Handmaid’s Tale

HBO har offentliggjort lanseringsdatoen for den fjerde sesongen av dramaserien The Handmaid`s Tale. SE VIDEO! I fjerde sesong av...

More Articles Like This