Tyskerne kjøper mer DVD og Blu-ray

0
85

Mens alle andre land i verden kjøper underholdning i digital form uten fysiske produkter er Tyskland anderledeslandet, ikke Norge.

Det viser en ny rapport, referert av Broadband TV News. Ifølge nettsiden skal Andreas Bork fra Sony Pictures Home Entertainment Germany Online & Digital fortalt dette under AngaCom-konferansen.

I Tyskland står fysisk video for 90 % av markedet.

I 2013 var det fysiske markedet verdt 1,8 milliarder Euro mot 1 % for SVOD-tjenester.

Så langt i 2014 er veksten på DVD seks prosent i forhold til samme periode i fjor og Blu-ray Disc-veksten er på 33 %, fortalte Bork fra Sony.

– Tyskland er veldig konservativt og folk kjøper fortsatt, de vil eie filmene. Det ser ut som om det fysiske markedet er her for å bli værende. I alle fall slik det ser ut nå, uttalte Sony-sjefen.

Analysebyrået IHS har spådd at Tyskland ila. 2014 blir Europas største videomarked.

tabola

No posts to display