Slutt på papirutgave etter 50 år

0
141

Kampanje har gitt ut magasin på papir i nøyaktig 50 år når de nå lager en siste kombinert jubileums og avskjedsutgave. Kampanje skriver om markedsføring, medier, design og reklame og kommunikasjon.  De siste årene har størstedelen av inntektene kommet fra ulike seminarer og kurs.

Det er kampanje som står bak, Social Media Days, Årets Markedsfører, Media Business og Byrådagen.

Journalisten som dekker deler av det området kampanje gjør har besluttet å slutte med papir til nyttår, den siste som dekker området har aldri vært på papir, propaganda er i dag en del av nettavisen.

Opplaget til kampanje har gått jevnt og trutt nedover, fra toppen i 2000 med 10 000 eksemplarer så er opplaget nå på 3000 eksemplarer..kampanje

I april 2009 overtok tre ansatte, Knut Kristian Hauger, Hilde Nyman og Erlend Fossbakken, eierskapet til Kampanje fra Hjemmet Mortensen. Hauger har vært ansvarlig redaktør og daglig leder, mens Nyman og Fossbakken fortsatt er aktive som journalister i Kampanje. Nå har selskapet ekspandert fra tre til åtte ansatte

Knut Kristian Hauger sier til Journalisten at de nå skal satse tungt digitalt og på eventene som har blitt en viktig del av deres drift.

Ifølge Hauger bestilles det nå flere abonnement enn noen gang de siste årene i Kampanje. Men nå er det digitale abonnement det handler om. I minst 50 år til.

tabola

No posts to display