Netflix: ser 130 timer mindre tv reklame hvert år

0
107

Dette er en undersøkelse gjennomført blant amerikanske tv seere og de er i større grad enn i Norge eksponert for TV reklame, likevel, vi ser mindre her hjemme i Norge også.

Ikke rart vanlig tv har problemer når nesten en hel uke hver eneste år fylles med TV reklame. Det er Extreamist som har gjennomført denne undersøkelsen som viser at Netflix brukere i snitt sparer 5,4 dager med reklame (130 timer), og de er skikkelig fornøyde.

En gjennomsnittlig Netflix bruker i USA ser 1,5 timer om dagen, tallene er omtrent like store for den andre store aktøren i landet HBO.  Vi blir stadig mer beviste på bruk av egen tid og vil da benytte tiden foran skjermen til å se det vi er ute etter.

Ønsker du å se hele Braking Bad, alle episoder, alle sesonger så vil det ta deg en dag, 22 timer og 30 minutter. Ser du istedenfor hele serien på MAX og sitter igjennom reklame og promo pauser vil det ta deg en dag ekstra å se serien.

Netflix sparer ikke på kruttet og har mange nye produksjoner på gang, i går ble et helt nytt prosjekt lansert:

Angelina Jolie vil instruere den nye Netflix-filmen First They Killed My Father: A Daugther of Cambodia Remembers, om den unge aktivisten Loung Ung, som overlevde under makten av de Røde Khmerer i Kambodsja.

Loung Ung var fem år gammel da De Røde Khmerer overtok makten over Kambodsja i 1975 og begynte fire lange år med terror og folkemord, hvor nesten to millioner mennesker døde. Tvunget fra hennes hjem i Phnom Penh, ble Ung utdannet som barnesoldat i en leir for foreldreløse barn, mens hennes seks søsken ble sendt til arbeidsleirer. Ung overlevde og skrev First They Killed My Father: A Daugther of Cambodia Remembers, som første gang ble utgitt i 2000. Jolie Pitt leste boken og kontaktet Ung for over et tiår siden, og de ble nære venner.

tabola

No posts to display