Dagbladet redusert til en Facebook oppdatering

0
111

Overskriften burde egentlig vært, nå er det kroken på døra for Dagbladet, men det fordrer at det er noe igjen å sette kroken på. Det begynner å være fryktelig lenge siden avisen var en avis og hadde noen som helst betydning i samfunnet.

Når nå Dagbladet som første mediehus etter å ha vært på heisatur hos Facebook i London nå skal tilby sitt innhold og kommentarer i sosiale medier uteblir reaksjonen, man hører ikke argumenter som nå forsvinner arvesølvet eller hva nå med den journalistiske integritet.

Dagbladet har allerede samme verdi som en Facebook oppdatering og fortjener samme oppmerksomhet. Gjennomsnittlig brukertid på en Facebook artikkel som «leses» er 4 sekunder, artiklene til Dagbladet fanger interessen akkurat like lenge, det er en match made in heaven. Historikere fremhever at på 70 tallet var det de som satte agendaen sammen med NRK, var du dyktig skribent jobbet du i Dagbladet, var du flink til å snakke var det NRK. Det var ikke noe annet.

Det er skikkelig spennende å lese at de som bruker mye emojis har mer sex enn andre.

Det er lett å skjønne ut ifra dagens situasjon i Kultur og debattavisen Dagbladet at det er det eneste riktige for de å fallby innholdet sitt til Facebook, det er tross alt der pengene og menneskene er, eneste de trenger å gjøre nå er å samle Se og Hør sin redaksjon med Dagbladet sin øke til 99% brukerinnhold og bare lene seg tilbake i stabilt sideleie og håpe det varer en stund.

Historien til Dagbladet minner på mange måter om historien til Kodak, dog ikke like høyt eller like bratt ned igjen. Det er livsfarlig å utvikle en bedriftsarroganse, en kultur hvor man definerer seg selv som ufeilbarlig og …

Det er dumt å legge strategier fra bunnen av en whiskyflaske, mediebransjen har alltid vært kjent for å være fuktig og med Dagbladet som klar nummer en. Et slørete blikk på en verden i endring skaper dårlige valg. Det største eksemplet for Dagbladet sin del er at mens det aldri har vært et høyere utdanningsnivå i samfunnet, aldri vært høyere kjøpekraft eller interesse så velger de å forlate sin kjernemålgruppe. Slutte å være en kilde til inspirasjon, slutte å grave, slutte å utfordre, egentlig slutte å være.

På menyen nå er det sex, skandaler, kjendiser og faenskap sauset sammen med  gode råd om at hvis du pusser tenna får du mer sex, at menn som vasker opp får mer sex, at menn  som måker snø får mer sex, at slik får du mer sex fra en ny partner, at dette er stedene der du kan få sex, her har de mest sex, par som sover på hvert sitt rom har mer sex, at hvis du er singel får du mer sex, det er bra å være utro for forholdet for da får du mer og bedre sex og selvsagt klassikeren, slik unngår du å bli drept av flått.

Vi fikk aldri tatt avskjed

Filmen Highlander med Christopher Lambert ble en kultklassiker, så kom Highlander 2, den var et langt gjest, så kom nummer 3, hvor alle var byttet ut med unntak av catering, og så til slutt nummer 4 som er så dårlig at det er vanskelig å skille den fra de andre filmene, Dagbladet er Highlander 5 hvor selv cateringbyrået har sluttet og blitt erstattet med Rett i Koppen.

Mange ansatte ønsker en videre karriere og har byttet ut Dagbladet i sin CV med fengsel eller asyl

Når skjedde det egentlig, en rekke dårlige valg og brudd på «avtalen» som Dagbladet hadde med leserne sine gjorde at avisen døde og ble byttet ut med, vel en strøm av ingenting.

På et mirakuløst vis har den hjernedøde komapasienten har klart å trekke ut pluggen selv. Ingen er triste, det er egentlig best slik, sorgen over det som ble borte er over for lenge siden. De gamle kan fortelle historier, tidsvitner fra en svunnen tid, men ordene er nye og de unge har ikke tid til å høre.

Hvil i fred, gud være med dere, amen

tabola

No posts to display