Hjem Helse 8 tips som kan hjelpe deg å slutte å snorke

8 tips som kan hjelpe deg å slutte å snorke

Skrevet avMichael Breines Oredam 08/07/2017
Snorking
Reklame


Snorking er ikke bare irriterende for de rundt deg, men det kan også forstyrre søvnen din. Vi har derfor lyst til å strekke ut en hjelpende hånd til deg som har lyst til å gjøre noe med det.

NB: Ingen av rådene handler om slanking!

1. Prøv forskjellige soveposisjoner

Sove flat på ryggen regnes som den verste posisjonen for snorking. Dette er fordi bunnen av tungen din slapper av på baksiden av halsen, noe som forårsaker ekstra vibrasjon, og øker snorkingen. Prøv å ligge på siden og se om det hjelper

2. Skift puter
Dette handler om allergi som kan samles i putene dine og som kan bidra til snorking. Det finnes anti snorke puter som kan gjelde, de støtter i tillegg hodet og nakke på en god måte. Har du ikke lyst på 2Snorkeputer» sørg for at de er rene og at du bruker et vanskemiddel som er allergitestet.
3. Forbedre dine søvn vaner
I en ideell verden vil vi alle nyte den anbefalte 8 timers søvn per natt, og selv om det ikke alltid er mulig å oppnå det, prøv å få det til.  Et godt tips er å prøve å sove og stå opp på noenlunde samme tid. MAnge tror at det er i den dype søven man snorker mest. Det er ikke tilfelle, sover du dypt og godt reduseres snorking.

4. Hold deg hydrert
For å holde seg frisk og bli hydrert, bør kvinner drikke rundt 11 glass vann om dagen, menn noe mindre. Drikker du ikke nok vil deler av nesen og ganen bli glebrig og det fører igjen til snoring.

Vann kan være en av de enkleste og den mest sunne løsningen.
5. Unngå alkohol (beklager)
Sedativer og alkohol har en lignende effekt som muskler som overtrinn, og øker dermed sjansene for snorking. Å drikke i løpet av 4-5 timer før du legger deg øker sjansene for snorking. Skal du drikke gjør det tidlig på dagen.  s

6. Ta en varm dusj
Ikke overraskende kan rene i nesepassasjer bidra til redusert snorking, så hvis du er en «nese snorker», kan en varm dusj før du legger deg være det perfekte middelet. Varmtvannet bidrar til å utvide nesepassasjen, noe som er spesielt nyttig hvis du er forkjølet. Også, prøv å holde en flaske saltvann i dusjen for å skylle nesen, noe som også kan hjelpe.
7. Slutt å røyke
Er du en røyker? Kutter du ut røyk vil ikke det bare forbedre din generelle helse, men det vil også hjelpe på snorkeproblemet ditt. . Røyking irriterer membranene i halsen og nesen, noe som kan redusere luftveiene og forårsake snorking.

8. Prøv et anti-snorkende munnstykke
Ja, de eksisterer, og lover å forbedre pusten din og derfor stoppe snorkingen. Det finnes en rekke forskjellige munnstykker der ute, så det blir et forsøk på å finne ut om en fungerer for deg.

Her kan du lese flere helse relaterte artikler: Helsesjefen.no 

Reklame

Du vil også like