20 prosent lavere priser på det du vet

0
152

Det er som kjent ikke lov til å markedsføre alkohol i Norge. Det er nemlig slik at reklamens makt er så enorm, spesielt alkoholreklame at vi alle blir alkoholikere bare vi ser en avisannonse for øl eller andre rusmidler. Det er bare å se når vi nordmenn reiser til f.eks. Spania hvor alkoholreklame er lov hvor mye mer vi drikker da.

Nå som Stena Line har lyst til å fortelle alle at de har lave priser på nettopp alkohol tror vi finner de nye veier de kan gå.

Med teksten 20 prosent lavere priser på «det du vet» skjønner alle, foruten myndighetene håper Stena Line at det dreiser seg om sprit.

Det er forskjell på å ha rett og få rett, dette er en kampanje som er på kanten, men de kan f.eks. ha billige boller i kafeen eller kondomer i automatene og hjemme seg bak at det var nettopp det de tenkte på. Det vet du jo.

Og Jaggu meg var det også det Stena Line bruker som svar, Vi nevner ikke at dette omhandler alkohol. Vi selger også andre varer, sier informasjonssjef Jesper Waltersson og forteller videre til Nettavisen at dette har vært innom deres Jurister.stena

Organisasjonen Actis vil sammen med Frelsesarmeen og Blå Kors vurdere om de skal rapportere reklamen til Helsedirektoratet.

Rederiet kjenner seg ikke igjen i kritikken. Selskapet forteller at dette er et morsomt påfunn som skal fortelle de reisende om lavere priser ombord. «Vi nevner ikke at dette omhandler alkohol. Vi selger også andre varer», sier informasjonssjef Jesper Waltersson.

Stena line har ingen planer om å ta vekk kampanjen mitt i. Helsedirektoratet har fått flere henvendelser uten å ha konkludert enda.

tabola

No posts to display